sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Kaakao pallerot

Mun lapset tykkää auttaa keittiössä enemmän kuin apua heiltä tarvitsen. Parasta on, että ne tykkää auttaa myös tiskikoneen tyhjäämisessä ja siivoamisessa, ei vain siinä hauskimmassa, eli leipomisessa tai ruoanlaitossa! Olen siis jossain onnistunut vanhemmuudessani. :)


Esikoinen tykkäisi tehdä vaikka mitä ja ihan koko ajan, välillä annan hälle ihan vapaat kädet ja saa tehdä omansa näköisiä juttuja, välillä olen haukkana vieressä ja asiat pitää mennä just eikä melkein niinkuin minä haluan.

Tällä kertaa jätin miehen valvomaan poikia kun itse painuin muualle, ihan siksi, että lapset voivat tehdä juuri niinkuin itse haluavat nämä pallerot. Mies vahti, ettei homma lähde käsistä mutta ei auttanut.

Taikinan teossa mies auttoi sen verran, että sulatti margariinin ja auttoi annostelussa.
Nämä on siis tosi helppo tehdä pientenkin ihan itse. Lisäksi se on niiden mielestä tosi hauskaa! Meillä pojat teki näitä kun oli tulossa kaveri kylään leikkimään. :)


200g kuivia keksejä (pettibeerejä eli siis petit beurre tai marie)
1dl sokeria
2rkl kaakaojauhe (ei makeutettu)
2rkl voita sulatettuna 
1dl maitoa

Murskaa keksit pieniksi pieniksi paloiksi, ei siis täysin muruksi.
Lisää kaikki ainekset keksien päälle ja sekoita massaksi.
Nosta jääkaappiin jähmettymään vähintään 15 minuutiksi.


Pyörittele sitten palleroita ja pyörittele pallerot rösseleissä, nomppiksissa ja kookoshiutaleissa. Mistä nyt te ikinä tykkäätte! Mun oma suosikki on kookoshiutaleet!




Säilytä jääkaapissa ja napsi mennen tullen suuhusi! Tai tarjoile vieraille! Miten vain! ;)



2 kommenttia:

  1. Ihania! Kivaa kun lapset viihtyvät keittiössä, ja kun heidän annetaan siellä välillä touhuta. Ne on sellaisia hetkiä mitkä muistetaan varmasti aikuisenakin. :)
    Nuo pallerot voisi mennä meilläkin kokeiluun, poika on muutamana päivänä miettinyt josko leipoisi jotain.. Pari vuotta sitten leipoi ahkerastikin mutta nyt on tullut muita kiireitä :D
    Kookos olisi myös mun lemppari! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kookos on kyllä paras ;)

      Mä toivon, että muutaman vuoden päästä voin vaan istua ja odottaa valmiissa pöydässä ruoan ja herkut, kun lapset tekee ne! :D

      Poista