lauantai 30. elokuuta 2014

Kuningatarhillo maustettuna

Käsi ylös jos tykkäät hillosta!
Käsi ylös jos tykkäät kuningatarhillosta!
Käsi ylös jos tykkäät itsetehdystä kuningatarhillosta!

Mun on pakko jakaa teidänkin kanssa tää tarina pikkuLaurasta. Miehelle kerroin tän hilloa keitellessä ja sain röhkimistä osakseni.
Olin siis tosiaan pikkuLaura, ikää 5-8v varmaankin.
Syötiin lettuja ja tarjolla oli kuningatarhilloa, eli mustikka-vadelma.
Keksin kuningasidean! Eikun siis kuningashillon, mustikka-vadelma-mansikka.
Pidin itseäni nerona! Ette uskokaan miten kehräsin ideasta.
Ettekä tasan usko miten petyin kaupan hillohyllyllä kun siellä komeili kuningashillo!
Joku varasti mun iden! Ihan varmasti! 

Mut nyt mun hilloon.
Joka muuten on ihan törkeen hyvää!
Niin hyvää et olisin voinu lusikalla kauhoa ilman lisukkeita.

Tein tosi pienet satsit, koska epäilykset oli korkeella.

250g vadelmia
200g mustikoita
0,25dl vettä
250g hillosokeria
2 vaniljatankoa
1 limen kuori raastettuna

Laita vadelmat ja mustikat veden kanssa kattilaan.
Kuumenna höyryäväksi, mulla kyllä plupsahti pari kertaa.
Lisää hillosokeri ja keittele 10-15 minuuttia.
Kuori vaahto ja jaa hillo kahteen osaan.
Toiseen osaan sekoita limenkuori.
Halkaise vaniljatangot ja kaavi siemenet.
Sekoita siemenet ja vaniljatangot hilloon.

Eli kaksi hilloa yhdellä kertaa. Jos haluat isompia määriä, tuplaa tai triplaa.

Anna hillojen jäähtyä noin 30 minuuttia.

Keitä hillopurkit ja kannet.
Kaada hillot purkkeisinsa.
Muista ottaa vaniljatangot hillon seasta pois, ei niitä kukaan syö.

Sulje purkit kunnolla ja anna jäähtyä huoneenlämmössä tuntipari ja nosta sitten jääkaappiin.

Meillä hilloa herkuteltiin vohveleiden ja kermiksen kaverina.
Nam!


1 kommentti:

  1. Ihanalta kuulostaa hillot! Vaniljatangolla saa ihanan maun, olen käyttänyt sitä pihlajanmarjahyytelöön ja on hyvää. :)

    VastaaPoista