lauantai 11. elokuuta 2012

Mansikkaiset CookiePopsit

Mun on pitänyt tehdä näitä jo pidemmän aikaa, mutta mä olen muka niin kiireinen. Pah!
Pitemmittä puheitta nyt asiaan.

Herkkuballeroita.
Ihania.
Makoisia.
Rapsahtavia.
Ei niin kauniita.
Mut maku ratkasee!




Tein kahdenlaisia, paperiin jättimäisiä ja tikkuun pienempiä.

Ohje

Tästä tulee ihan sikana palleroita, jos teet pieniä!

500g vaniljatäytekeksejä
2-3rkl tuorejuustoa
3-5tl mansikka-aromia
(1-2rkl Hersheys mansikkasiirappia)

Erottele täyte kekseistä erilliseen kulhoon.
Murskaa keksi puolihienoksi. Puolihieno tarkoittaa sitä, että keksimurskaan jää pieniä sattumia, ei saa olla täysin sileää murua.
Sekoita sähkövatkaimella vaniljatäyte ja 2rkl tuorejuustoa sekaisin, lisää mansikka-aromi (ja siirappi).
Lisää keksimuru ja sekoita tasaiseksi mössöksi.
Tarkista maku ja käsiteltävyys. Lisää makua tai tuorejuustoa, jos tarvitsee.
Pyörittele taikinasta palleroita, muotoile neliöitä, kolmioita, mitä vaan! Mä en jaksanut yön pimeinä tunteina alkaa kikkailemaan, joten menin helpolla, palleroilla.
Näyttivät muuten ennen kuorruttamista aivan jauhelihapullilta raakana :D

Jos käytät tikkuja, kasta ne kuorruteaineeseen ja tökkää palleroon.
Laita jääkaappiin tai pakastimeen asettumaan ja kovettumaan.

Kuorrute

1pss SimplyMelts mansikkanappeja
1tl öljyä
Tikkaritikkuja, tai niinkuin minä tein tällä kertaa, mehupillejä pätkittynä, toimi ihan super kivasti!
Minimuffinssipapereita

Sulata nappeja hetki mikrossa sopivassa kulhossa.
Lisää sulaan Meltsiin öljy ja sekoita hyvin. Öljy ei ole välttämätön, mutta mun mielestä se antaa vähän kiiltoa ja löystyttää tuota meltsiä sopivasti, että on helpompi käsitellä.
Sitten vaan dippailemaan tai miten vaan haluat.
Mä tein nää kahdella lusikalla vedellen. Sen on näkösiäkin ;)



Ja sitten vielä haukkupala. Mmmm! Rapeaa päältä ja pehmeää kera rapeiden keksinpalojen sisältä!
Nää oli kyllä niiiiin mansikkaisia. Ja niin hyviä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti