keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Avocado-pinaattipasta

Tän olen saattanut joskus sanoakin. Mä arvostan helppoa ja nopeaa ruokaa arkena.
Jaloissa enemmän ja vähemmän pyörii neljä nälkäistä pikkutyyppiä, mun hermot ei kestä tehdä mitään monimutkaista ja aikaavievää. Arkena. Viikonloppuna ei väliä, siinä on varmasti se toinen kaitsemassa lapsia kun toinen meistä on keittiössä.

Tän ruoan tekoon menee 15 minuuttia. Oikeesti! Siis 15 minuuttia siitä kun isket kattilan hellalle vesineen ja odotat sen kiehumista. Ja makua on oikeesti runsaasti, ja tää täyttää. Ja on niin törkeen hyvää, että tajunta räjähtää.

Ja koska meitä on monta, ohjekin on monelle. Noin kuudelle kunnon annoksia syövälle.

 
500g pastaa

Ekaks siis kattilaan vettä ja suolaa ja kiehumaan hellalle.
Kun vesi kiehuu, pasta sekaan.
Mä tykkään käyttää ohutta nauhapastaa (en nyt muista onko tällä joku hieno nimikin), mutta spagetti tai se paksumpi nauhapasta käy mainiosti.
Jos käytät tuorepastaa ,tähän menee vielä vähemmän aikaa!

Ihanan ihana vihreääkin vihreämpi soosi

2 avocadoa
100g pinaattia
1dl pinjansiemeniä
pieni läjä basilikanlehtiä
1-2 valkosipulinkynttä
sitruunamehua
suolaa ja pippuria
pastan keittovettä

Laita 5 ensimmäistä ainesta monitoimikoneeseen ja surruta tasaiseksi.
Lisää vettä kunnes rakenne on mielestäsi sopiva.
Mausta sitruunalla, suolalla ja pippurilla.Tarkista maku.

Kun pasta on kypsää, valuta se ja sekoita tahna siihen.
Meillä lisäksi oli pieniä rapeita pekoninpaloja tässä seassa (no hei tietenkin!). 
Ne tuo kivaa lisämakua, mutta toimii molemmin päin, oon kokeillut! :)

Tarjoile grana padano juuston kanssa.
Tai Parmesaanin, jos siitä tykkäät, mä en tykkää, grana on taivaallista! Voisin laittaa tota joka ruokaan! Namnamnam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti