lauantai 2. helmikuuta 2013

Happy Cookies

Mikä saa teidät hymyilemään?
Mua hymyilyttää strösselit! Aina ja aina vaan!


Halusin tehdä keksejä, jotka ovat maidottomia ja saavat mut hymyilemään!
Viimeksi tein Lemon Cookiesseja samaisella ohjeella, nyt vaan vaihdoin rasvan, helppoa, toimivaa ja suloista! :)


OHJE

1 kananmuna
1,5dl sokeria
4dl jauhoja
1tl leivinjauhetta
2tl vaniljasokeria
1dl öljyä
2-3rkl strösseleitä

Vatkaa muna ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.
Lisää sekaan jauhot ja öljy ja pyöräytä taikinaksi.
Kun taikina on vielä murumaista, lisää strösselit ja sekoittele joukkoon.
Pyörittele palleroita ja laita ne pellille, jossa leivinpaperi.
Painele sitten sormilla tai lusikalla keksit littanoiksi, jätä keksien väliin 1-2cm tilaa.

Paista 175 asteessa 10 minuuttia.

Värikkäitä cookiesseja



Vadelmaisia cookiesseja
  

Ja nyt kun oli puhetta strösseleistä, otin niistä kuvan ja laskin ne! :)
51 putelia, jos nuo setit laskee vain yhdeksi, vaikka sisältävät neljää erilaista. Muutama vajaa majailee kaapissa (näitä en edes nyt laskenut mukaan) ja odottaa täydennystä. Kuvista puuttuu nuo vadelmaströsselit, joita käytin kekseissä, mutta muut 50 pääsi kuvaan! Hah!


 Vajaa vuosi sitten palasin äitiyslomalta takaisin töihin ja mun työkaveri teki mulle cuppicakkuja, johon oli läntännyt päälle tämmösiä, loput antoi mulle sitten! Kaapissahan noi yhä majailee, Jacob kun ei ole mun makuuni ja loppuja Edwardeja en ole raaskinut käyttää! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti